Eenzaamheid

Veel mensen worstelen met angst en eenzaamheid in deze tijd waarin de Corona-crisis ons leven beheerst. Iedereen reageert anders. Sommigen zoeken afleiding in positieve dingen, anderen zijn moe van de continue stroom van Corona-nieuws en hebben besloten er niet meer naar te luisteren. Maar het gevoel van eenzaamheid blijft. Er zijn ook mensen die God zoeken in deze tijd. Op zoek naar zekerheid en rust, ondanks gevoelens van eenzaamheid. Maar hoe kan je in deze tijd echt op God vertrouwen als alles mis lijkt te gaan?

We hebben enkele mensen gevraagd hoe ze in deze tijd met eenzaamheid omgaan en rust zoeken door te vertrouwen op God.

  • Bram: "Als ik me eenzaam voel, lijkt het of God ver weg is. Dan voel ik me net als David, die schrijft in Psalm 13: 'hoe lang nog, HEER, zult u mij vergeten, hoe lang nog verbergt u voor mij uw gelaat?'. Maar in dezelfde Psalm schrijft hij: 'Ik vertrouw op uw liefde: ik zal juichen omdat u redding brengt'! Ik vind dat mooi! Het helpt mij om op God te blijven vertrouwen.
  • Monique: Als ik "alleen in afzondering zit" vind ik mijn hoop en rust in God. Toen ik Hem niet kende en soms alleen was, voelde ik me soms eenzaam en verloren. Op uitnodiging van een collega kwam ik in de kerk. In mijn gedachten hoorde ik een stem die zei: "Ik was er altijd, maar jij was er niet". Ik houd van muziek met treffende teksten en ervaar Gods troost en kracht. Dat sterkt me en ik weet, ik sta niet alleen want Hij staat boven alles, elke situatie, angst, pijn en verdriet. Een lied dat mij helpt is Psalm 130 van Shane&Shane.

God behoedt ons niet altijd voor ellende, maar Hij helpt ons er doorheen. God is erbij. Hij geeft troost in eenzaamheid en hoop voor de toekomst! In Psalm 23 zegt David: "Al gaat mijn weg door een donker dal, ik vrees geen gevaar, want u bent bij mij". Je kan zelf zo'n gebed opzeggen. In je eigen woorden, hardop of in je hart. Bijvoorbeeld: "God wilt U mij laten zien wie U bent, wilt U me rust geven. Amen".

Heb je vragen, wil je ergens over doorpraten of met iemand bidden? Dan kun je ons bellen via 06 28 855 201 of mailen. Wil je meer weten over het christelijk geloof, dan is de Alpha Cursus een enorme aanrader.

bijeenkomsten

KINDEREN

Op zondag beginnen de kinderen meteen om 10:00 uur met hun eigen programma. Elke groep heeft een eigen ruimte waarin veiligheid en relaties centraal staan.

LEES MEER

JONGEREN

Iedere twee weken hebben we parallel aan de samenkomst een NEXT morning voor jongeren tussen 12 en 18. Jongeren trekken met elkaar op in het volgen van Jezus – in hun eigen cultuur.

LEES MEER

KERNEN

In kleine groepen komen we door de week bij elkaar thuis, om anderen persoonlijk te kennen, gekend te worden, in elkaars leven te delen en met elkaar op te trekken in het volgen van Jezus.

LEES MEER

De Zoete Inval

Samen lunchen, gezelligheid, spellen & voor jong & oud. Familie, buren & kenissen van harte uitgenodigd! Iedere 3e zondag om 12:00!

LEES MEER